Yaşları ilerledikçe insanları dine yönelten şeyin ölüm ve ölümden sonraki şeylerin korkusu oldugunu söylerler. Fakat kendi deneyimim beni şu inanca yöneltti : böyle korku ve düşüncelerden apayrı olarak , dini duygular biz yaşlandıkça gelişme eğilimi gösterirler , çünkü ihtiraslarimiz ateşini yitirdikçe , hayal guclerimiz ve duygularımız köreldikçe aklımız daha rahat işler hala gelir , bir zamanlar akımızı çelen imgeler , arzular ve heveslerden arındıkça Tanri , gizlendiği bulutlarlarin görünür ,ruhumuz bütün aydinliklarin kaynağı olan bu varlığı hisseder ,görür ve ona yönelir bu yöneliş doğal ve kaçınılmazdır .