Ya da hayır , bu iyi bir benzetim değil . Kocaman , görkemli bir ırmak düşün; toprağın sağlam olduğu güçlü yatağında kilometrelerce akıp gidiyor; ırmağın kıyılarının , sağlam toprağın nerede olduğunu biliyorsun. Bir an gelir , bu ırmak çok uzun bir zaman , çok geniş bir alanda aktığı , tüm ırmakları kendi içinde yok eden denize yaklaşmakta olduğu için yorgun düşmüş , artık ne olduğunu bilmez . Kendi kendisinin deltası olur . Bir ana kolu hala varlığını sürdürebilir , ama birçok kol ondan ayrılıp her yöne dağılır ,kimileri yeniden birbirine karışır artık neyin neden çıktığını anlayamazsın ;bazen hala ırmak olanla , çoktan deniz olanı ayırt edemezsin