Reşat Nuri Güntekinin Çalıkuşundan sonra en beğendiğim romanı. Dağılan bir aile ve Ali Rıza Bey'in çaresizce çırpınışları ve bir ailenin yok oluş dramı. Kitabın adı tam olarak yerine oturmuş. Üzücü ama birçok ailenin de yaşadığı bir hikayenin ortaya konmasıdır yaprak dökümü...
- Bu evde bir türbe kokusu var, demişti. Benim fikrimce pencereleri, kapıları açmak, biraz hava değiştirmek lazım. Bilmem belki siz alıştığınız için bir şey hissetmiyorsunuz.
Herkes sessizce, gözyaşları ve dualarla, kendi hal diliyle Estergon’a veda etti.
Evet, biz böyle kal’a vermezdik ele ama…
Ne çare ki yollar bağlanmış, sular kurumuş, ekmek tükenmişti.
Estergon düşmüştü.