İnsanın hak yerini bulsun diye öç aldığı söylenir . Şu halde esaslar da , ana sebep de bulunmuştur : Adalet . Bu durumda her açıdan içi de rahatlarsa , artık tamamıyla sakin , hatta iyi , doğru bir iş yaptığına emin olarak öç alır . Halbuki ben bunda ne adaletle ne de erdemle ilgili bir yön bulurum , intikam almaya kalksam , bunu sırf kinimden yapacağımı bilirim .