Yakamoz

Yakamoz
@Yakamozzzzzzzzz
Hz. Âişe (r.a.)’nin Peygamber Efendimiz (s.a.v.)’e duyduğu zarif sevda öyküsünde gizlenen her güzelliğe tâlibiz.🤍
Reklam
Hayatta her gördüğümde, farkına vardığımda bana yaşamı daha çok sevdiren bazı detaylar var. Mesela şu betonların arasında açan çiçekler... Bana hemen direnişi anımsatıyor ve çok hoşuma gidiyor. Bir çiçek daha ne yapsın ki? Şairin de dediği gibi; 'yaşamak umrumdadır'.
'Şair şöyle diyor: Talip olmak hoştur amma, dengin bulmak başkadır başka. İnsan bu dünyada nice şeye talip olur; fakat gönlünü mesrur eden şeylerin her zaman nasip olmadığını görür. Olmayana çoğu zaman kayıp gözüyle bakarız. Oysa her mahrumiyet, eksiklik değildir. Zira talep ettiğimiz her şeyin bize ait olduğunu sanmak, insanın en ince yanılgılarından biridir.'
Bazen sevmek, insanların çıkardığı tüm gürültüye inat, upuzun bir yolu tek bir dua için yürümeyi göze almaktır... Tıpkı onların o helal yuva kurmak için verdiği naif mücadele gibi. Sadece Alevi olduğu için aile direkt karşı çıkmış, tanımaya bile yeltenmemişler. Biz dışarıdan bakınca belki sadece aşılmaz bir set görüyoruz ama onlar o zorluğun içinde kendilerine huzurlu bir kapı aralamışlar. Sırf sevdasına, kuracakları o temiz yuvaya helal yoldan kavuşabilmek için yönünü namaza dönmüş, dualar ezberliyor şimdi. İnsanların ayrılık sebebi gördüğü o şey, bir kalbin hidayetine, namazla sakinleşmesine vesile olmuş meğer. Niyet bu kadar safken, yoldaki engeller insanı düşürmüyor işte; aksine en doğru kapıya yönlendiriyor. Sabırla örülen o yuva vakti geldiğinde mutlaka kurulur.🤍
Edebiyat