Selamün aleyküm abilerim kardeşlerim bazılarımızın okuduğu, bazılarının ise şuan da okuma aşamasında olduğu bu kitap ile alakalı birtakım duygularımı ve düşüncelerimi buraya yazmak istiyorum. Yazdıklarım inşallah insanlarda bir etki bırakır. Öncelikle surdan başlamak istiyorum kitap gerçekten bir müslümanın okuması gereken bir kitap. İçindeki yazılar, bilmediğimiz tarih, yapılan zulümler, çocuklarımızın psikolojileri, içinde olduğumuz dönem ile alakalı birçok bilgi vermekte. Kitabı okuduğunuz zaman İslam'a bakış açınız gerçekten iyi bir şekilde gelişme gösteriyor. Daha kaliteli bir İslami hayat yaşamaya başlıyorsunuz. Yaptığınız bütün ibadetler, yaşadığınız bütün anılar hepsiyle alakalı bir çift yorumu olan yazarımız Cahit Zarifoğlu gerçekten bizlere bunu çok iyi bir şekilde anlatmış. Her birer Müslüman gencin okuması gereken bu kitabın içinde bilinmeyen bazı şeyler var ve bunları bildiğiniz vakit insanlara karşı bakış açınız değişiyor. Lütfen okuyun kesinlikle okumanızı tavsiye ediyorum. Kitabı her gün en az 5-10 sayfa okuyun ki içindeki heyecandan mahrum kalmayın. Allah'a emanet olun. bu kitapla alakalı içimden gelen bütün herşeyi söyledim inşallah bazı kardeşlerim için başlama sebebi olur. Sevgilerle... :)
Yaptığınız işe, içinde bulunduğunuz duruma kendinizi verin. sadece mesleğimize değil, fakat, mesela evinizde müzik dinlerken de böyle yapın. Sözgelimi yazı yazarken, bir yandan da müzik dolabınızda bir plak dönüp durmasın. Müzik dinlerken yalnız müzik dinleyin. Biriyle konuşurken, ne kadar ilgilenmediğiniz bir konu olursa olsun bütün benliğinizle dinleyin ve ilgilenin. Bunları birdenbire başaramazsınız. Kendinizi bu konuda eğitmeniz gerekli. Zamanla bir müziği, bie insanı, bir çocuğu kendinizi vererek dinlemeyi öğreneceksiniz. Seyretmeyi, her şeyi güzel görmeyi değil, fakat görmeyi, tatmayı ve bir sürü teferruattan ibaret olan hayatın her şeyinden zevk almayı, dolayısıyla mutlu olmayı öğreneceksiniz. Mutluluk, içinde bulunulan durumlar ne olursa olsun, isterse acı şeyler olsun, onları duymak, yaşamak demektir. Böylece zinde kaldığınızı göreceksiniz. Böylece zihniniz pörsümeyecektir.