Talha Yıldız

Talha Yıldız
@Yetgin_
AŞK Erkeklerin hayatın anlamını aşkta bulması en mutlu günlerini bu dönemde geçirmesi, bu dönemde hayatının dersini alması. Sabahattin Ali'nin Kürk Mantolu Madonna'sındaki Raif ve Dostoyevski'nin Beyaz Geceler'indeki ismi geçmeyen karakterin ortak özelliği buydu.Bunu iki kitabında son sayfalarında geçen şu cümlelerden anlıyoruz. "Bana hakikaten yaşamak imkanını verdiğin birkaç ay için sana teşekkür ederim. Böyle birkaç ay, birkaç ömür kıymetinde değil midir?" (Kürk Mantolu Madonna) "Size kin bağlamak mı Nastenka?...Şu yalnız kalbe anlık bile olsa tattırdığınız mutluluk için size bir ömür iyilikle yad edeceğim. Tanrım! Mutluluk Dolu Dakikalardı! bu mutluluk anı insana bir ömür yetmez mi?" (Beyaz Geceler) Karşı cinsi duyulan bu derece büyük aşkın -genellikle- sonunda pek mutlu etmediği bilinse de yaşanılan bir kaç anının gerçekten de birkaç ömre değer olduğunu ben de düşünüyorum. Tabi bu aşkı kiminle yaşadığın da önemli ...#k:557beysz Beyaz Geceler
Alıntı
Mum isimli okura yanıt verildi
Talha Yıldız
İnsana yöneltilende dediğiniz gibi layık görmeme duygusu karşı tarafında aslında haketmedigi bir düşünce. Gerçek aşka giden (Allah'a) yolu bu açıdan bulmak gerçekten zor ve hikmetli. Aşkı başka yönlere aktarırken insana verdiğim sevgiyle ortak noktalar bulmaya çalışıyorum. Birini değerli hissettirmek, birinin yüzünde bir tebessüm olabilmek gibi, bu benim gerçek çabam ve hayat anlamım oluyor. O yüzden ortak noktalar bulmak gerekli. Belki de hikmetli yol budur.
“Yeterince kitabın var” diyenlere cevabımız hazır.
AŞK Erkeklerin hayatın anlamını aşkta bulması en mutlu günlerini bu dönemde geçirmesi, bu dönemde hayatının dersini alması. Sabahattin Ali'nin Kürk Mantolu Madonna'sındaki Raif ve Dostoyevski'nin Beyaz Geceler'indeki ismi geçmeyen karakterin ortak özelliği buydu.Bunu iki kitabında son sayfalarında geçen şu cümlelerden anlıyoruz. "Bana hakikaten yaşamak imkanını verdiğin birkaç ay için sana teşekkür ederim. Böyle birkaç ay, birkaç ömür kıymetinde değil midir?" (Kürk Mantolu Madonna) "Size kin bağlamak mı Nastenka?...Şu yalnız kalbe anlık bile olsa tattırdığınız mutluluk için size bir ömür iyilikle yad edeceğim. Tanrım! Mutluluk Dolu Dakikalardı! bu mutluluk anı insana bir ömür yetmez mi?" (Beyaz Geceler) Karşı cinsi duyulan bu derece büyük aşkın -genellikle- sonunda pek mutlu etmediği bilinse de yaşanılan bir kaç anının gerçekten de birkaç ömre değer olduğunu ben de düşünüyorum. Tabi bu aşkı kiminle yaşadığın da önemli ...#k:557beysz Beyaz Geceler
Alıntı
Talha Yıldız
Erkeklerle kısıtlamak tabi ki hatalı her iki cinsiyet için de geçerli dediğiniz gibi.