"Kendinize saygı duyuyor ve bir şey yapmadan, eliniz belinizde boş oturuyorsunuz. Toplumsal yarar neresinde bunun? Kendinize saygınız olmasaydı da, bir şeyler yapsaydınız."
"Gördüğü eğitim mi? Her insan kendi kendini eğitmek zorundadır; sözgelimi, benim gibi... Döneme gelince, neden yetiştiğim döneme bağlı olacakmışım? Varsın o bana bağlı olsun. Hayır kardeşim, bütün bunlar boş şeyler, gevşeklik..."