Kimseyle hiçbir konuda yarış halinde değilim. Kimseden akıllı, kimseden güzel,
kimseden iyi olma gibi bir iddiam yok.
Kimse için en değilim.
Daha değilim.
Bu devasa iddiasızlığın bana verdiği özgürlüğün hastasıyım.
Çok merak ediyorum biliyor musunuz. bu genç yaşta.en çok bu yaşta. bunca derde, tasaya, üzüntüye,gelecek kaygısına nasıl dayanıyoruz.çizdiğimiz yolları bile başkalarına feda ediyoruz. mecburmuşuz gibi. herkese üzülüyoruz da, aynaya geçip kendimize bakmıyoruz nasılız diye. neden?
“Bu hayatı bir kez yaşayacaksınız. Öyle büyük hayaller kurun ki gerçekleştirmek için tüm gücünüzü verin. Öyle aşık olun ki tüm dünyayı karşınıza alabilin. Öyle arkadaşlıklar edinin ki gerçek ve samimi olsun."
Prof. Dr. Cemil Taşçıoğlu