Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Yaser ŞİMŞEK

....... Roma'da cinsel yozlaşma öylesine korkunç boyutlara ulaş- mıştır ki, şehir belediyeleri tarafından fuhuş yapanlara, uygula- ması günümüze kadar ulaşan çalışma belgesi (vesika) verilmiştir. Modem zamanlarda ilk kez Napolyon döneminde (lSOO'lerin başında) genelevlerin ruhsatlandırılmasıyla gündeme gelen ve fuhşa devlet denetiminde izin veren uygulama çok geçmeden tüm Kıta Avrupa'sına yayılmıştır. Bugünün kadına gerçek değeri verdiğini, kadını erkeklere eşitlediğini her fırsatta söylemekten büyük bir keyif alan modern zihniyetin egemen olduğu dün- yasına gelecek olursak, artık bazı kadınlar ulus devletin ser- mayesidirler; devlet kadının bedenini, cinselliğini sermayeye dönüştürmeyi tekelleştirmiş ve kendi uhdesine almıştır. Aldığı vergilerle de kontrolünde gerçekleşen ticaretten nasiplenmek- tedir. Bu açıdan Türkiye ilginç bir geçmişe sahiptir. Matild Ma- nukyan ( 1914 -2001) isimli bir genelevi patroniçesi, yıllarca üst üste vergi rekortmeni olmuş, verdiği yüksek vergiler nedeniyle devlet tarafından plaketle ödüllendirilmiş ve televizyon kanalla- nnda kendisiyle röportajlar yapılarak örnek vatandaş olarak tak- dim edilmiştir. İlginçtir ahlaki öğütleri Matild Ana'nın öğütler başlığıyla gazetelerin ilk sayfalarından topluma aktarılmış ve bu hiç de garip bulunmamıştır.
Sayfa 143
Reklam
...... Öbür gün öğleye doğru Talat ile Levent yanlarında Mansur Ağa olduğu halde camiye doğru yürümeye başladılar. Halk da akın akın caminin önünde toparlanmaya başlamıştı. Herkes merakla Ömer Hasahanov'un gelmesini bekliyordu. Yabancı devletlerin muhabirleri oraya buraya koşturuyorlar, olayla ilgili halkın görüşlerini alıyorlardı. Açıkgöz
...Eşcinselliğe ve eşcinsellere yönelik olumsuz duygu ve dü- şünce sahiplerinin hastalıklı kişiler olduklan ve hastalıklannın da psikolojik olduğu iddiası öylesine yaygın hale getirilmiştir ki, birçok kişi tarafından bunun bilimsel bir tespit olduğu bile sanılmaktadır. Bu açıdan bilimsel bir makale de örneğin şu tür bir tespitle karşılaşmak son derece normal hale gelmiştir: Her ne hadar eşcinselliğin bir hastalık olmadığı bilimsel olarak kabul edilmiş bir gerçek olsa da ... Halbuki eşcinselliğin bir hastalık olmadığı bilimsel olarak tespit edilmiş değildir. Esasen eşcin- selliğin bir hastalık olduğunun veya olmadığının bilimsel tes- piti de pek mümkün görünmemektedir. Çünkü eşcinsellik ter- cihi, biyolojik, organik, olgusal bir tercih değildir. O daha çok ve hatta tamamen bir inanç ve hayat tarzı tercihidir. Nesnel olgularla ilgilenen ve ilgi alanı bununla sınırlı olan bilim ise de- ğer yargılan veya hayat tarzı tercihlerini inceleyemez.
Sayfa 103

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
Bugün kedi ve kö- peğin denek malzemesi olarak kullanımına karşı çıkanlar, kedi ve köpek gibi bir hayvan olan diğer hayvanların en vahşi deney- lerin malzemeleri haline getirilmelerine hiç ses çıkarmamakta- dırlar. Çünkü onlara da ses çıkarmaları durumunda modemi- tenin dayattığı hayat tarzlarının değişmesi gerekecektir; bunu ise kabule müsait değildir.
Fizyolojik açıdan insan doğan varlığın kimliğiyle, kişiliğiyle, karakteriyle İnsan olabilmesi için güdülerin sınırlanması, gü- dülerinin kurallı hale gelmesi gerekmektedir. Yoksa İnsan ol- maz; cani olur, sapık olur, normal dışı olur. .. Güdülerin istek- lerini ise ayıp, günah ve yasak'lar sınırlar; böylelikle potansiyel insandan gerçek İnsan oluşur. İnsan'ı inşa eden ayıp, günah ve yasak'ın kaynağı ise din, ahlak, hukuk ve diğer toplumsal de- ğerlerdir. Bunlar sayesinde, annesinden potansiyel olarak insan doğan varlık, toplum içinde gerçek İnsan'a dönüşür.
Sayfa 95
Reklam
İnsan imgesi, bütün dinlerde ve uygarlıklarda kutsal sayıldı, onun için de resmedilmesi çoğu zaman yasaklanmıştı. Pornografinin en çekici yanlarından biri, bu yasağın çiğnenmesindeydi. Pornografide meydana gelen nitel değişiklik buradadır. Modenite, bedeni kutsal olmaktan çıkardı, reklamcılık da onu bir meta olarak kullandı. Televizyon her gün bir biranın,bir mobilyanın, yeni model bir arabanın ya da bir kadın çorabının satılabilmesi için yarı-çıplak, güzel insan bedenleri sunuyor bize. Kapitalizm, Eros'u, hırs ve servet tannsı Mammon'a kul etti. İnsan imgesinin alçaltılışına, cinsel kölelik de eklendi. Bildiğimiz gibi, fahişelik, şimdiden ırk, yaş hatta çoluk çocuk dinlemeyen uluslararası bir ağ niteliği kazandı. Marquis de Sade, yasadan yana güçsüz, tutkudan yana güçlü bir toplum düşlemişti: Bu toplumda tek hak, haz duyma hakkı olacaktı, ne kadar zalimce,öldürücü olursa olsun. Hiç kimse tecimsel amaçlann haz felsefesinin ayağının kaydıracağını, hazzın bir sanayi aygıtına dönüşeceğini öngöremezdi. Erotizm, reklamcılığın bir dalı, iş hayatının bir kolu oldu. Geçmişte bir el sanatı sayılabilecek olan pornografi ve fahişelik, bugün tüketim ekonomisinin vazgeçilmez bir parçasının oluşturuyor.
Sayfa 150
Modern Çöküş İnsanın Modern Halleri
...Genel anlamda ifade etmek gerekirse bugünün dünyasında, bireylerin ne yiyeceğine,ne giyeceğine,tatilini nerede ve nasıl yapacağına,kiminle ve nasıl evleneceğine,eşi ve çocuklarıyla ilişkisinin niteliğine, evinin eşyasına ve dizaynına... karar veren imaj danışmanları, inananların gözlerinde ve gönüllerinde Allâh'tan daha muktedir duruma gelmişlerdir.
Sayfa 65