_ Yahu hocam ne biçim hikaye bu?
_ Nesi var?
- Kahramanlar kayboluyor.
_ Evet!
_ Ama olur mu, insan merak ediyor. Her hadise faili meçhul kalıyor. Hikâyede bir başlangıç var ise bir de son olmalı.
_ Sonumuzun ne olacağını bilemeyiz.
Bizde bir laf vardır Fârisî'den gelme: Deryada çok fayda vardır derler ama asıl fayda kenarda durmaktır. Türkçesi şu: Dibi görünmeyen suya girmeyeceksin.
Tâ şair Nâbi'den bu yana böyledir bu. Oğluna nasihat ediyor, diyor ki: Çok ileri gitme, geri de kalma, ortada dur. Yani evsatü'n-nas. Orta yol. Yol budur.