"Bağımsız olabilmenin en önemli ön koşulu başına gelenler konusunda sorumluluk alabilmekte yatar. Başına gelen hadiselerin sorumluluğunu üstlenebilmekle başlayan süreç kişiyi bağımsızlaştırır, yetişkin birey haline getirir. Yetişkin olamamak, koruma kollama gerektirdiğinden asla bağımsız olmak da söz konusu olamaz. Bu kısır döngüden çıkma cesaretini göstermek esas başlangıç noktasıdır."