Zahide Bal

Zahide Bal
@Zahidebal
Ölümden korkmamıza gerek yok. O varsa biz yokuz. Biz varsak o yoktur.
Sayfa 42·Kitabı okudu
Alıntı
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Her geçen yıl daha iyi yaşıyorsunuz, her geçen gün ise- daha kötü.
Sayfa 40·Kitabı okudu
Alıntı
Bulutların üzerinde bulut olmaz, bulutların üzerinde bulut olmaz, tıpkı ölümümüzden sonra ölüm olmadığı gibi...
Sayfa 27·Kitabı okudu
Alıntı
Bu ataerkil enlemlerde derler ki, çocuk ağlıyorsa korkacak bir şey yoktur, ama yetişkinler ağlıyorsa-o zaman vardır.
Sayfa 20·Kitabı okudu
Alıntı
Ölümden söz ederken aslında neden söz ederiz? Aramızdan ayrılan kişiden mi, yoksa kendimizden mi? Yoksa yokluğun kendisinden mi? O denli yok ki, her bos ânı yokluğuyla dolduruyor. Onun bugüne kadarki varlığı, benim kendi varlığımı, çocukluğumun varlığını doğruluyordu. Öte yandan yokluğu hafızanın tüm mekanizmasını harekete geçiriyor. Uzun zamandır aklıma gelmeyen şeyler şimdi uyanıyor, onları ben uyandırıyorum - tüm bunların gerçekten olup bittiğinden emin olabilmek için. İstemli ve istemsiz bellek birlikte çalışıyor ve anılarin paslanmış çarkını harekete geçiriyor, net görülmeyen yerleri temizliyor veya uyduruyor. Kabul etmeliyiz ki bu, vefat edene yönelik bir bellek çalışması olduğu kadar, kendimize de yöneliktir, benmerkezci. bir anlamda kendimizi kurtarmaya, birinin gidişinden sonra hayatta kalışımızı anlamlandırmaya yönelik bir uğraştır.
Sayfa 17·Kitabı okudu
Alıntı