Hayatımız boyunca her gün ve her saat, değişen ve değişmeyen benliklerimizi değişen ve değişmeyen şartlara uydurmaya çalışırız; aslında yaşam bir uyum sağlama sürecinden başka bir şey değildir; bu süreçte küçük bir hata yaparsak budala, göze batacak türden bir hata yaparsak deliyizdir; bu süreci bir süreliğine ertelersek uyur, çabalamaktan bütünüyle vazgeçersek ölürüz.
Herkes kralların zengin ve kudretli olduğunda hem fikirdir.
Lakin 'gönül zenginliği' yoksa ve yokluktan çekiyorsa fukara biçarenin tekidir.
Üstelik çok fazla lekeye bulanmış bir ruhu da var,o artık rezil bir köledir
İnsanlara izin verilen eğlenceleri, yazarlara yasak etmek haksızlık değil mi? Yazarların eğlenceleri faydalı olabileceği gibi, okurlar biraz sağduyu saysinde, birçok kişinin tantanalı eserlerinden çıkaramadığı faydayı, bazen bunlardan çıkarabilir