Gençken insan insandır, ağaç ise ağaç. Yaşları ilerledikçe birbirlerine benzemeye başlarlar. Hiç kimseye bağışlamayan merhametsiz yer çekimi, insanların da ağaçların da gövdelerine aynı biçimde büker; eklemlerini aynı amansız şişkinliklerle yumrulaştırır, düğümler.