Yani "öz" üne güveni olmayan kişi, özdeğersizlik hissiyle karşılaşacak. Özdeğersizlik hissi de kişiyi sadece potansiyelini gerçekleştirmekten alıkoymakla kalmayacak, daha da kötü bir alana sürükleyecek; narsisizme, nihilizme, şiddete, zalimliğe savrulmasına neden olabilecek. Ne dersiniz?
"Oğlun koltuğa çıktığında neden 'Aferin oğlum!' deyip onu alkışlayacağını söylemedin?"
Şöyle bir bakıp, "Bu, onun başarısı," dedi. "Benim için başarmıyor ki, ben sadece tanıklık ediyorum."
"Sen ne yaptığının farkında mısın?" diye devam etti Larry. "O koltuğa çıkmaya çalışıyor ve çıkacağına inanıyordu. Denemeyi bırakmayacaktı. Belki iki, belki üç saat sürecekti ama çıkacağına inanıyordu, kedi yavrusu gibi yapışmıştı. Ben de inanıyordum ki bunu yapacaktı. Bir gözüm ondaydı, çıktığı zaman dönüp bana bakacaktı. Ben de ona 'Çıktın!' diyecektim. Bu onun zaferi olacaktı, onun zaferini çaldın sen!"