“İnsanların üzerinde gerçekten kötü bir etkiniz mi olur, Lort Henry?” dedi.”Basil’in dediği kadar kötü?”
“İyi etki diye bir şey yoktur, Bay Gray. Bütün etkiler ahlak dışıdır… bilimsel açıdan ahlak dışı.”
“Niçin?”
“Çünkü birini etki altında bırakmak ona kendi ruhunu aşılamaktır. O artık kendi doğuştan düşünceleriyle düşünmez, ya da kendi doğuştan tutkularıyla yanmaz olur. Erdemleri kendine özgü değildir. Günahları-günah diye bir şey varsa- ödünç alınmadır. Başkasının türküsünün yankısı olur, kendisi için yazılmamış bir oyunun oyuncusu olur. Yaşamabın amacı kendiliğinden gelişmedir; herkesin kendi yaradılışını gerçekleştirmektir. Biz bu dünyaya bunun için gelmişizdir.