Dilin yaratılma sebebi, bireyin ihtiyaçlarını, duygu ve fikirlerini "ötekine" ya da "diğerlerine" iletebilmesidir. Şayet insan bu aracı kısıtlı olarak kullanabiliyorsa, birey ve "ötekiler" arasında ciddi bir uçurum, yabancılaşma ya da iletişimsizlik doğacaktır.