Yaşadığımız hayatın insan yaratılışına bu kadar ters düştüğünü ve korkunç bir hale geldiğini yeni yeni görebiliyor olmamızın nedeni şu: Tozun, dumanın içinde, sessiz sessiz katlandığımız dehşet verici olaylar, içimize o kadar yavaş sızıyor ki onları fark etmek çok güç.
Gerçeğe gözlerini kapatan insanlar, siyasi iktidarı, hayatın temel şartlarını oluşturan canlı bir bedenin organları gibi hatta kutsal bir kurummuş gibi görür.
Ulaşmak istediğimiz hedef ne kadar yüksekse ve çabalarımızın karşılığını almayı ne kadar az arzuluyorsak başarıya o kadar yakınız demektir. Bu davranışlarımızın temelini oluşturmalıdır.