Züpde-i Alem

Züpde-i Alem
@Zupdeialem
Ve bu kitap benim vücudum, ve bu söz benim ruhum.
Düşünebiliyor musunuz anne ve babayı sevmek, vatan ve milleti sevmek, insanlara değer vermek, kendini bulmakla mümkün değil mi?
“Yeterince kitabın var” diyenlere cevabımız hazır.
Ben öldükten sonra, toprak olacaksam, diriliş, ceza veya mükâfat yoksa, benim yaptığım mücadelenin değeri nedir? Söyleyin bana?
"Yoldaş, dedi, 'Ben ölüyorum artık...
"Bana göre, her fikir adamının bir ölçüsü olmalı. Bu ölçü de, karşısına çıkan güzel bir görüşü, iyi bir fikri ve isabetli alternatifleri dinleme veya okumak zorunda olmasıdır. Yoksa bir fikir taassubu veya fikir yobazlığı dediğimiz bir durum ortaya çıkar ki, o zaman kimse karşısındaki insana bir şey anlatamaz. Bu ise, doğruya ve en iyiye giden yolları tıkamaktır. Mantık susar, hisler ve tarafgirlik konuşur.