Özgürlük bir zorbayı tahtından indirmekse eğer, onun sizin içinizde kurduğu taht yerle bir olmuş mu diye bir bakmalısınız önce.
Çünkü insanın kendi içinde bir zorba ve kendi onurunda bir rezillik yoksa eğer, bir zorba nasıl hükmedebilir ki özgür ve onurlu olana?
Özgür olmak için söküp artıklarınız da sizin kendi özünüze ait parçalardan ibaret değil midir?
Unutmayın ki adil olmadığı için kaldırmak istediğiniz yasayı, siz kendi elceğinizle kendi alnınıza yazmıştınız.
Ve siz, adil olması gereken yargıçlar!
Bedenen dürüst ama ruhen hırsız olan biri için varacağınız nasıl bir yargı olur ki?
Ya da birini katletmiş ama ruhen kendi maktul olan birine nasıl bir ceza verirsiniz?
Peki ya insanları kandırmış ve onlara zulmetmiş ama kendisi de haksızlığa uğratılmış ve çileden çıkarılmış birini nasıl dava edeceksiniz?
Çektiği vicdan azabı işlediği suçtan kat kat fazla olan birinin cezası ne olmalıdır sizce?