"İnsan ise gelgeç gönüllü ,bir dalda durmayan yaratıktır.
Belki de satranç oyunları gibi
amaca ulaşmayı değil,
amaca giden yolu severler.Kim bilir-emin olmayız elbette"
Ben gerçekten kötü bir insan değilim.Ne aksi bir adamım ne uysal;ne namuslu, ne alçak, ne de onurlu biriyim.
Ne kahramanım ,ne de bir korkak.
Hiçbir şey olmadım.
Şimdi ise köşeme çekildim.
Bir yandan akıllı insanların bir baltaya sap olmayacaklarını ve yaşamdan başarılı olanların sadece aptallar olduğunu düşünerek avutuyorum kendimi.
"Siz insanlar..her hangi bir şeyden söz ederken ,'bu yanlıştır, doğrudur ,bu iyidir,bu kötüdür 'diye kestirip atmadan yapamazsınız bir türlü.Bu ne demektir?
Her hangi bir olayın asıl nedenini araştırdınız mı hiç?
Bu olayı doğuran ,önüne geçilmez hale koyan sebebi araştırıp buldunuz mu?
Eğer bunu yapsaydınız ,hükümlerinizde bu kadar aceleci olmazdınız."