Ömer Ibn-i Abdulazizin (r.h) şu duasına bir kulak verelim:
"Rabbim! Bana bir düşman musallat ettin ki, onu göğsüme ve damarlarıma yerleştirdin. Bir kötülüğe niyet etsem, beni ona teşvik ediyor. Bir iyiliğe azmetsem, ona engel oluyor. Şayet gaflete diüşsem, o gaflet etmiyor. Unutacak olsam, o unutmuyor! Şehvetleri önüme dikiyor, şüphelerle bana saldıryor. Eğer Sen onun tuzağını benden defetmezsen, ayağımı kaydıracaktır. Allah'm! Onun benim üzerimdeki hâkimiyetini, Senin onun üzerindeki hâkimiyetinle yok et ki kurtulanlarla birlikte ben de kurtulayım."
Siyretu Ömer İbn-i Abdilaziz, sf. 115.