Tanrı varsa bu dünyayı erkenden terk etmeyi seçen yaratıklara karşı cömert davranacaktır, hatta bizi burada vakit harcamaya zorladığı için özür bile dileyebilir.
"Vefasızlıkla yeminimi bozmaya iten beni,
Dünyada hiçbir şeyin karşı koyamayacağı
Tanrı kelamı gözlerin değil miydi?
Cezası olamaz senin için yemin bozanın.
Kadınlara bakmamak içindi benim andım,
Ama sen bir tanrıçasın, seninle ilgisi yok yeminimin.
Yeminim bu dünya için, oysa sen tanrısal bir aşksın;
Lütfedersen eğer düzelecek bu bahtsızlığım,
Yemin ağızdan bir nefesle çıkar, nefes ise buhardır sadece.
Öyleyse sen dünyamı aydınlatan güzelim güneş;
Bu buharı bir nefeste atmalısın dışarı.
Bu günah benim değil, eğer bozmuşsam yeminimi:
Eğer dönmüşsem andımdan bu suçu hangi çılgın işlemezdi,
Cennete erişmek için hiç bozulmaz mı dünyevi bir yemin?"
Aşkınız ezberinizde olacak, çünkü ona aşıksınız ama yanına yaklaşamıyorsunuz; kalbinizin içinde çünkü onu seviyorsunuz; kalbinizin dışında, çünkü onunla birlikte olamıyorsunuz.