Utancımla yüzleşmek yerine kendimi ciddi bir tehlikenin içine atmayı tercih ediyordum sanırım. Bir birey olamamanın, ailemin yaptığı onca fedakârlığın karşılığında gurur duyacakları bir şey yapamamanın utancı. Vasat bir nihilist haline gelmenin utancı.
Hayatın boyunca işe yaramayan birçok insanla karşılaşacaksın. Eğer seni incitirlerse, bunun onların aptallığından kaynaklandığını söyle kendine. Bu seni onların acımasızlığına karşılık vermekten alıkoyar. Çünkü zalimlik ve intikamdan daha kötü bir şey yoktur.
Bütün gece şu cümle geçti aklımdan: "Şehit olmak toplumun damarlarına kan enjekte etmektir." Nilüfer gerçek bir şehitti ama kanı kesinlikle toplumumuzun damarlarını beslemiyordu.