…çoğumuz bizi biz yapan şeyin, verdiğimiz kararlar olduğuna inanırız. Olaylarla, etrafımızdaki insanların yaptığı seçimlerle şekillendiğimizi düşünürüz. Almadığımız kararların, gerçekleşebilecekken gerçekleşmemiş olan olayların ya da bu bağlamda seçeneklerin eksikliğinin de bizi şekillendirdiğini göz önünde bulundurmayız.
Ölümün uyku hali olduğunu sanmak da düşünen bir varlığa hiç yakışmıyor, diye yazmıştır Pessoa. Uyumanın en temel özelliği uykudan uyanmamızdır. O halde uyanmak da diriliş mi oluyor?