Şakir dede, "Hayat tekrarlardan ibarettir," derken bunu mu kastediyordu acaba? Biz mi aynı şeyleri tekrar tekrar yaşayacaktık, yoksa aynı şeyler her yeni kuşakça bir daha mı yaşanacaktı? Ya da herkes aynı olayları kendi dünyası içinde mi yaşayacaktı?