Üstad birgün konferans verirken
cezayirli bir ögrenci kalkar
ve fransızca olarak Necip Fazıl’a sorar;
-'Neden osmanlı yıllarca bizi sömürdü' der... Üstad hiç durmadan cevabı sille misali yapıştırır...
- Eğer osmanlı sizi sömürmüş olsa idi
bugün bu soruyu bana fransızca sormazdın..." der...
" Kağıt hafizamın müttefiki, eski zamanların emanetçisidir.Geçip gitmiş bir çağla tekrar buluşmak isterseniz tek yapmaniz gereken sey kâğıda danışmak der yazar."
Boyum uzamıştı ama ruhum sevgisizlikten küçücük kalmıştı. O gece aklımda aileden kalan ne varsa topladım, zihnimde bir çekmeceye kilitledim ve anahtarını denize attım.