Kitap mükemmel. Kitapın kapağına bakınca çok farklı bir izlenim oluşuyor fakat okuduğunuzda kitap düşündüğünüz şeylerin yanından bile geçmiyor. Gerçekden çok güzel ve etkileyici bir kitaptı. Okunması gereken bir kitap. Hep görmüştüm çok abartıyor sanıyordum. Okuduktan sonra hak verdim. Anlatımı çok güzeldi. Okurken yaşıyor gibi hissettim. Büyük bir etki bıraktı üstümde. Yaşadığınız hayat hakkında düşündürecek. Daha kötülerin olduğunu farkına vardıracak.
Yahudilere yapılan soykırım ve arada kalan iki çocuğun din dil ırk vb. farklılıklardan, büyüklerin düşüncelerinden ayrılarak oluşturdukları güzel arkadaşlığını anlatıyor. Birisi hayatın en kötü yüzünü görürken diğeri hayatın güzellikleri doyasıya yaşıyor. O kadar farklılıkların arasında ortak yön bulmaya çalışan meraklı bir çocuk. Aynı günde doğmalarına rağmen insanlar yüzünden ikiside farklı hayat yaşıyor. Bunu hangi çocuk hak eder ki.