“Ne iyilik, ne de fenalık karşılıksız kalacaktır. Hem madem şu dünya misafirhanesinin gayet Hakîm ve Kerîm bir idarecisi vardır. Hem madem ‘Allah kimseye gücünden fazlasını yüklemez’ sırrınca, kimseye yapabileceğinden fazlasını yüklemek yoktur. Hem madem zararsız yol, zararlı yola tercih edilir. Hem madem dünyevi dostlar ve rütbeler kabir kapısına kadardır. Elbette en bahtiyar odur ki, dünya için ahiretini unutmasın, ahiretini dünyaya feda etmesin. Kendini misafir telakki edip misafirhane sahibinin emirlerine uygun hareket etsin. Selametle kabir kapısını açıp saadet-i ebediyeye girsin.”