Jader

İnanmak, ya çok üstün , kendi kendini kül edecek kadar üstün bir akıl dâvasıdır; yahut,yarı yolda bangır bangır iflas eden aklın her türlü desteğinden mahrum, fakat gizli bir ruh feyziyle gâyesini sezmiş ve fikir kargaşalığından kurtulmuş sâf ve basit adam işi… Belki de “Sâf” kadar güzel bir mefhumu, bilmeden, onun için basit insanlar hakkında kullanıyoruz.
Sayfa 11·Kitabı okuyor
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
Hakikî aptal, o boş kağıdın üzerine hiçbir yazı yazmamış olan değil, saçma - sapan , kör - topal, yalan - yanlış şeyler karalamış ve onlara sımsıkı sarılmış olandır. Yâni, aptallıktan yola çıkıp akla varmamış ve yarı yolda kalmış idrâk cücesi…
Sayfa 11·Kitabı okuyor
Aptal dediğimiz çok defa üstüne hiçbir yazı yazılmamış boş kağıda benzer. Mademki boştur , çirkinden kurtulmuştur . Aptalın şuuraltı veya şuurüstü kavrayışıyle bulunmuş , kimbilir ne erişilmez hakikatler var!
Sayfa 11 - Büyük doğu yayınları·Kitabı okuyor
İnanmak dedim de hatırıma geldi: Bu ne zor ve ne kolay bir iş! Kim inanır ve kim inanmaz? Tebeşirle kondurulmuş bir nokta kadar basit ve sefil bir köylü inanır. Yük altında iki büklüm, akşama kadar somummaktan başka bir hayatiyeti olmayan bir hamal inanır.
Sayfa 10·Kitabı okuyor
“Hakkın rahmetine kavuşmak “ ne güzel bir tabir değil mi ?..