Dünyada irademi bütün şiddetiyle kullandığım tek bir saha vardır: yazı yazmak… Bu hususta benden şiddetli adam azdır. Nerede olursa olsun, ne zaman olursa olsun yazı yazabilirim. Ne soğuk, ne sıcak, ne rahat, ne sıkıntı, ne keder, ne sevinç, ne sükûnet, ne gürültü, hiçbir şey benim yazı yazmama tesir etmez. Yazı yazarken tamamen yazdığım şeyle beraber yaşarım. Kendime uygun, tamamen hakiki bir alemde yaşarım.
La Martin: "Ey zaman, biraz, bir dakika dur!" diye bağırmiş.. Sersemin biriymiş.. zaman durduğu anda hiçbir şeyin zevki olmaz. Her şeye kıymet veren faniliğidir.