"Herkes eninde sonunda ne olacağını bilir. İçten içe bilir. Bilmezmiş gibi yaşar, çünkü yaşam bunu gerektirir. Bilmemek umutludur, bilmemek bazen korkuludur ama bilmeye, öğrenmeye dair beklenti insanı ayakta tutan şeydir. Bizim farkımız, ne olacağını bile bile yaşayabilecek kadar güçlü olmak; iyi ve kötü ne olacaksa, hepsinin karşısında aynı şekilde güçlü durabilmek. Yoksa siz kendinizde bu güç yok mu sanıyorsunuz?"
Hiç yazmadan çizmeden okursanız, dinlerseniz, nefesinizi sürekli tutuyormuş gibi bir gün patlarsınız. Aklınızın içindekileri, kalbinizden geçenleri, duyduklarınızı, bildiklerinizi, hissettiklerinizi yazmak, size nefes almak için biraz yer açar. Yazın, mutlaka yazın.
Her kitap, aynı zamanda kendisini okuyana açılan bir geçittir küçük hanım. Her Kitap o geçitte onu okuyanla birlikte yürüyen bir ruha sahiptir. Bir kitabı yarım bıraktığınızda ona hikayenizi bulaştırır, o hikayeyle birlikte onun da ruhunu o geçitte hapis tutarsınız.