Dante, cehenneminin kapısının üstüne "beni de sonsuz sevgi yarattı" yazısını koyduğunda vahim bir yanlış yaptı bana kalırsa; cennetinin kapısının üzerinde şu yazının durması daha yerinde olurdu kuşkusuz "beni de sonsuz nefret yarattı"
Bizlerle ilgili en çarpıcı olgulardan biri olsa olsa şu olabilir; hepimiz doğal bir donanımla
binlerce hayat yaşamak üzere dünyaya geliriz, ama eninde sonunda sadece tek bir hayat yaşamış oluruz.