İnsanlık tarihinin gösterdiği gibi, kötü bir şeyin beraberinde iyi bir şey getirmesi de ender değildir, iyi şeylerin kötü bir şeyler getirdiğinden ise daha az söz edilir, dûnyamızın çelişkileri böyledir, bunların bazıları diğerlerinden daha fazla dikkate değerdir...
Tanrım, gözlerimizin görmemesi ne bûyûk bir eksiklik, görmek, görmek, belli belirsiz birer gölge halinde bile olsa görebilmek, bir aynanın önünde durmak ve koyu, zor görülen bir lekeye bakıp, Bu benim yüzüm diyebilmek, öteki ışıklı şeyler bana ait değil.