Bu kadar büyük bir insan, (İbnu'n Nefis) tıp ile diğer ilimlerde üstün olmasına rağmen tevazu ehliydi. Yetiştirdiği talebelerin icazetlerine (yani diplomalarına unvanını yazarken tabip yerine) mutetabbib (doktor özentisi) diye yazardı. Halbuki döneminde tıbbın ve doktorların önderiydi.
"Üzerine güneşin battığı, ömrümün eksildiği, ancak amelimin artmadığı bir güne duyduğum pişmanlık kadar başka bir şeye pişmanlık duymadım" - Abdullah ibn Mes'ud-
Şafii şöyle demiştir:'Sufilerle arkadaşlık ettim.Onlardan sadece iki cümle istifadem oldu. Şöyle dediklerini işittim:Vakit kılıç gibidir, sen onu kesmezsen o seni keser. Nefsini hak ile meşgul etmezsen o seni batıl ile meşgul eder.'