1916'da savaş konuları tartışılırken Lenin çok önemli bir şey söyledi: 'Proletaryanın görevi, bütün insani değerleri kapsamasını gerektirir.' Sosyalist olmayan dünyada da insanlık değerlerinin, herkesin bağlı bulunduğu ideolojiden daha üstün olduğunun anlaşılmasını istiyorum.
İnsan yaşamında bazı dönemler vardır: İçinde yaşarken de önemli olduğunu hissedersiniz ama yıllar geçtikçe bu önem daha da artar. Sizden bağımsızlaşır. Size ait bir anı olmaktan çıkar ve kendi tarihini yaratır.