"Git, bu gece doyasıya ye, gece namazını (teheccüdü veya yatsıyı) kılma, bütün gece yat uyu, ola ki lutf ile gelmeyen dost itabla gelir, sana rahmetle nazar etmezse hışımla nazar eder"
Ben sırdım. Yalanlardan sıyrılıp korkak insanların elinde filizlenmiş, içine düştüğüm cehennemi yıllarca kendime cennet diye ezberletmiştim. Bir avuç bilinmezliğin ötesindeki o en bilinmez olan bendim.
Ey Zunnûn! Elini eteğimden çek ki, dost azamet ve haşmet zirvesinden bakmaktadır. Seni, kendisinden başka birinin eteğine sarılmış olarak görürse, seni ona havale eder, onu da sana!