"Flaubert'e göre aşk,merak etmektir. Birine karşı ansızın merak duymak,korkunç bir merak...Onu tanımak,onunla nefes almak,dünyaya onunla yeniden gelmek istemek...Ona göre aşka en uzak cümle, senden nefret ediyorum değil,bilmek istemiyorumdur."
"Juliet gerçekten Romeo'yu sevmiş miydi?Elizabeth Bennet Darcy'yi?Peki ya Sindirella gerçekten yüzünü hatırlamayıp onu bir ayakkabıyla zor bulan o herifle aşık olduğu için mi evlenmişti yoksa bütün bunlar,o karakterlerin kalemini tutan kendini beğenmiş ya da kendi mutlu sonu olmayan platonik bir aşığın çırpınışı mıydı?"