"O kalp şimdi ne oldu? O kalp öldü ne yazık! Onda artık hiçbir sevinç doğamaz. Gözyaşları kurudu. Ferahlatan gözyaşlarının artık yatıştıramadığı tatlı çırpıntılarım da durdu; üzüntülerim, alnımda derin çizgiler açtı. Bilsen ne kadar acı duyuyorum! Çünkü hayatımın tadını bana veren, bana etrafımda yeni dünyalar gösteren o duygu bitti, kayboldu."
"Halbuki benim göğsümü kabartan bir meziyetim varsa o da kalbimdir. Bütün kuvvetim, her saadet ve ıstırabım yalnız bu kaynaktan çıkıyor. Ah benim bildiklerimi herkes bilebilir! Fakat bu kalp yalnız benimdir!"