...80. Yaş günü için yazdığım şiirin ikinci bölümü.
Güzel yüzünü seyrediyorum, baba
Okunmuyor düzgün hatlarında
Ölüm döşeğinde yatarken bile
Seksen yıllık ömrünün yorgunlukları
Gülümser gibi dudaklarında ancak
Yılların gönül ve düş kırıklıkları...
Neler düşünür ölümün eşiğindeki adam,
Çocukluğuna mı , gençliğine mi döner gözleri?
Neleri anımsar en çok,
Neye dokunmak ister elleri?
Çok emek verilmişle
En özleneni yeniden yaşamaksa
Ölümün eşiğinde son arzuları
Babam, Fırat'ın köpüren sularıyla
Göllere düşen ormanlarda geziyor olmalı...
Bir insanı nasıl tanıyacağınızı biliyor musunuz?
Ne okuduğuna bakın,
Ne seyrettiğine bakın,
Duvarlarına ne astığına,
Raflarına ne koyduğuna,
Nasıl konuştuğuna,
Nasıl dinlediğine bakın.
Yapmanız gereken tek şey bakmaktır.
Bunlar size onun ruhunun nerede olduğunu gösterir...