Tahir olmakta ayıp değil
Zühre olmakta
Hatta sevda yüzünden ölmek te ayıp değil
Bütün iş Tahir ile Zühre olabilmekte yani yürekte...
Mesela bir barikatta döğüşerek
Mesela Kuzey Kutbu nu keşfe giderken
Mesela denerken damarlarında bir serumu ölmek ayıp olur mu?
Tahir olmakta ayıp değil Zühre olmak ta
Hatta sevda yüzünden ölmek te ayıp değil...
Seversin dünyayı doludizgin ama o bunun farkında değildir
Ayrılmak istemezsin dünyadan ama o senden ayrılacak
Yani sen elmayı seviyorsun diye elmanın da seni sevmesi
Şart mı?
Yani Tahiri Zühre sevmeseydi artık yahut hiç sevmeseydi Tahir ne kaybederdi Tahir'liğinden
Tahir olmakta ayıp değil Zühre olmakta
Hatta sevda yüzünden ölmek tek ayıp değil...
(Nazım Hikmet Ran)
📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
"Söz gümüş ise sükut altındır der atalarımız acep sükut daha fazla mı sırları aşikâr ede daha fazla mı anlata sözden!
Sözün son durağı dildir.O vakit ilk durağı neredir?
Nasıl ki her suyun bir gözü var kaynağı var yuvası var sözünde çıktığı bir yer olmalı
İşte orası sükuttur .
Sükut sözün yuvasıdır menbagidir.
İşte o sebepten biz senin dediğine değil hale bakarız her işittigine inanan insanın aklı boşa işittiği yeter ona ,
Sanılmaya ki sözde önem yoktur tam tersi vaki kişi sözüdür.
Biz eninde sonunda gün gibi açacak hakikatten dem vururuz."