KUTSANMIŞ ŞEHİR
Gençlik zamanlarımda bana, bir yehinde herkis Kutsal Kitap'a göre yaşadığını anlatılar.
Dedim ki: "Bu şehti ve onun kutsallığını ğım." Uraktaydı. Yolculuğum için gerekli bütün ha lıkları tamamladım. Kırk gün sonra şehir önümde b mişti ve kırk birinci gün şehrin içindeydim.
Bir de ne göreyim! Şehir sakinlerinin tamamına bir gözü ve tek bir eli vardı. Şaşkına dönüp kendi kes dime, "Bu kutsal şehirde yaşayanlar, nasıl olur da tek bie göze ve tek bir ele sahip olurlar?" dedim.
Çok geçmeden onların da şaşırdıklarını gördüm. zira iki elim ve iki gözümün olması onları hayrete d şürmüştü. Aralarında konuşurlarken bilgi almak amı cryla "Herkesin Kutsal Kitap'a göre yaşadığı Kursanmą Şehir burası mı gerçekten?" diye sordum, Onlar da şöyle cevaplade: "Evet, o şehir burasıdır."
"Anlatın!" dedim. "Neler geldi başınıza, sağ görü nüz ve sağ eliniz nerede?"
Hepú kipudands, "Gel ve gör" dediler.
Şehrin ortasındaki tapınağa götürdüler beni. Tapınakta bir yığın el ve göz gördüm. "Ne yazık!" dedim. "Hangi fatih yaptı bu zulmü size?"
Aralarında bie mırıldanma başladı. Yaşça büyük olan bir adam ayağa kalktı ve şunları söyledi: "Bu, kendi kendimize yapığımızdır. Tanı, içimizdeki kötülüğün fatihi olmamızı sağladı."
Beni yüksekte bulunan bir sunağa götürdü ve her kes takip etti bizi. Bana sınağın üzerine kazınmış yazıtı gösterdi ve ben de okudum:
"Eğer sağ gözün seni suça teşvik ederse, söküp at onu zira vücudunun bir uzvunun yok olması, tüm vü cudunun cehenneme gitmesinden daha iyidir. Eğer sağ elin seni suça teşvik ederse, kesip at onu, zira vücudu nun bir uzvunun yok olması, tüm vücudunun cehenneme gitmesinden daha iyidir."
O zaman anladım. Ardından oradaki insanlara dön düm ve haykırdım: "Aranızda iki gözü ve iki eli olan bir erkek ya da kadın yok mudur?"
Bana şöyle cevap
📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Yine bir beyitte ifade edildiği gibi:
"Dün" öldü, "bugün" ise, sanki can çekişmede,
"Yarın" henüz doğmadı, doğmayacak belki de"
Gerçek şu ki: İnsana en uzak olan şey, geçen dakikalarıdır.
Ve hayat sürekli bir "şimdiki zamandır.