O harcanan zavallı gençliğe sorsan komünist ne demek, faşist ne demek diye, herhalde tanımlayamazlardı. Arada Türk ülkesinin geleceği, sonunda kendisi heba oldu.
Türkiye'nin en birinci sorunu tepeden tırnağa aşağılık duygusuyla kıvranmasıdır. En kötü hastalıktır bu, tedavisi de en zordur. Aşağılık duygusundan nasıl kurtulursun? "Biz tarihte şöyleydik, böyleydik", hamasi sözlerle olmaz. Bir şeyler yaptıkça, sorguladıkça, sonuca ulaştıkça atılır bu duygu.