"İşittiğin ve gördüğün her şeye hemen inanma.
Zira işittiğinin adında bir başka ses, gördüğünün ardında bir başka hâl vardır."
...
'İnsana her işittiğine hemen inanması ve onu söylemesi günah olarak yeter.'
der Peygamber efendimiz.
"Dilediğiniz bu kıymetsiz dünya ise bilin ki nefsiniz size hepsini verir.
Lakin dilediğiniz öte âlemse, asıl âlemse o vakit nefsinizle giremezsiniz o diyara.
Nefs bir eşkıyadır ki
O'na giden bütün yolları keser.
Yalnızca nefsini yenen bütün âlemi yener."
Günahlarım, yaptıklarım, kimse bilmez sandıklarım,
hepsi bir bir hatırımda şimdi.
Hepsini nefsim yaptırmış olamaz bana.
O belki ilk sözü söylüyor ama ben yapıyorum. Değil mi ki onu engelleyebiliyorsam istediklerini de yapmayabilirim o vakit ben sorumluyum ettiklerimden,
benim suçum ve benim günahım....