"Uzun zaman önce okuduğum ama hala etkisinden çıkamadığım bir kitaptı Martin Eden"
Genç bir gemici işçisi olan Martin, kendinden çok daha üst bir sosyal sınıfa ait olan Ruth 'a aşık olur. Arada ki sosyal ve kültürel farkı kapatmak isteyen Martin kendini kitaplara ve daha sonra yazmaya adar. Yazdıklarıni sevdiği kadın Ruth ile paylaşır ama ne yazık ki Ruth yetersiz bulur her seferinde, ama Martin yazmaktan vazgeçmez. Ruth' un ailesi bu ilişkiyi onaylamaz ve kızlarının zengin ve centilmen biriyle birlikte olmasını ister. Martin'in çabaları yetersiz kalır önünde ki bu sınıf farkını kapatmak için kocaman engeller vardır ve Ruth ile yolları ayrılır.
Bir gün talihi dönen Martin' in bir yayın tarafından yazdıkları onaylanır ve adı duyulmaya başlar ama ne yazık ki sonun da anlar ki çevresinde ki bu iki yüzlü insanların önem verdiği kendisi değil tanınmışlığıdır.
Martin Eden'i okurken sonunda kocaman bir boşluk hissi bıraktı, kitaba çok alışmışken böyle bitmesi beni çok üzdü umarım siz de severek okursunuz iyi okumalar dilerim...