Neden pek çok barda su parayla satılırken, fıstıklar bedavadır?
Fıstık yiyen birisi daha çok bira yada alkollü içki talep edecektir. Fıstık görece ucuz olduğu ve satılan her alkollü içki görece yüksek kar payı bıraktığı için fıstıkların ücretsiz ikram edilmesi barın karını artıracaktır.
Bunun aksine, su ve alkollü içecekler birbirinin yerine geçen şeylerdir. Bar müşterileri ne kadar su içerlerse o kadar az alkollü içki sipariş ederler. Dolayısıyla suyun görece ucuz bir şey olmasına rağmen, barların yüksek fiyat koyarak su tüketiminin önüne geçmeleri akıllıca olur.