Halbuki ne şeytanı azizim, ne şeytanı?
Bu bizim gururumuzun , salaklığımızın uydurması... İçimizdeki şeytan pek de kurnazca olmayan bir kaçamak yolu...İçimizde şeytan yok. İçimizde aciz var. Tembellik var. İradesizlik, bilgisizlik ve bunların hepsinden daha korkunç bir şey:hakikatleri görmekten kaçma itiyadı var.
Asıl iyilik tanımadıklarımıza yaptığımız iyiliktir; hâlbuki biz bütün iyi niyetimizi dostlarımıza saklayıp bunların dışında kalanları bir çırpıda ve kısa bir hükümle fena sayıyoruz.