Kusursuz insanlara gelince, doğrusu bunlar hemen hemen yok gibidir. On binde belki de yüz binde bir rastlanır böylelerine, üstelikte oldukça zayıf örnekler olarak…
“Beni deli saymasın belki de benim için daha iyi…” diye düşündü Raskolnikov.
—Ama sağlıklı olanların da böylesi davranışları yok mu?
- Olmaz olur mu? Bu anlamda hepimiz bir parça deliyizdir.
Sizin onun yüreğindekileri açığa vurmayı sevmediğini söylemiştiniz, o zaman ben acaba gösterdiğim bu zayıflıklarla onu bıktırır mıyım? Bir akıl verin bana... Nasıl davranayım ona karşı? Biliyor musunuz, sanki kendimde değil gibiyim...