"hiçbir şey istemiyorum. Hiçbir şey cazip görünmüyor. Günden güne miskinleştiğimi hissediyorum ve bundan memnunum. Belki bir müddet sonra can sıkıntısı bile hissedemeyecek kadar büyük bir gevşekliğe düşeceğim."
"bu bir devir idi ki, yalnız askeri bir felakete inhisar etmiyordu;içtimai cihetten de dünyanın en korkunç,usandırıcı ve kemirici bir devresi idi;koca bir insan nesli,.mecalsiz babalar,ezgin analar,gıdasız çocuklarla ,bilhassa bozulan bir ahlak ile kavruk,yatkın,çürük kalmıştı."